Senaste Inlägg

tanke...

Träffade en kille på båten,
som inte kunde fatta hur jag kunde jobba inom vården.
ja man får höra ibland att

man har

det lågavlönade, "låg status yrket".

ja så är det.


jag sa:

"Jag hjälper din mor/mormor upp i sängen på morgonen.

ser till så att hon är hel och ren.

att hon får i sig mat och får den medicin hon behöver.

att hon mår bra och har ett städat hem.

att hon inte har några sopor som luktar eller disk som dräller över hela diskbänken.

jag tröstar henne när hon mår dåligt.

jag är alltid glad och trevlig oavsett vilket humör Din mor/mormor är på.

jag är den din mor/mormor inte skulle klara av att leva utan.

ändå har jag låg status."


5 Kommentarer

Postat av: Lisa den 2009-02-03 @ 14:19:14
http://lisaivarssons.blogg.se/

Ja visst är det fördjävligt!!

Vi borde va dom med bäst lön och högst status, men tyvärr blir det aldrig så..

Postat av: Sara den 2009-02-03 @ 14:31:34

Håller med dig om lön å status.

Fick vi högre lön kanske statusen skulle höjas lite...

Postat av: Anonym den 2009-02-03 @ 17:28:29

Ja fy vad illa det är..

Du har ett toppenjobb som du ska vara stolt över..

Hoppas det ändras så du får högre lön och att statusen höjs. Så fler väljer ett sånt givande jobb som det är att arbeta med människor..

Dom som inte gör det vet inte vilken skatt dom går miste om.

Puss

Postat av: Anna den 2009-02-03 @ 17:29:29
http://martenzzon.blogg.se/

Det vart nå tjall=)

Var jag iaf..

Postat av: Jennie den 2009-02-04 @ 10:58:21
http://jennieivarssons.blogg.se/

Ja jag instämmer helt o hållet.....

Vackert skrivet iallafall....

Kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback