Senaste Inlägg

vaknar upp

ännu en dag med huvudvärk...
Jag kan lika gärna gå å spy.
Jag orkar inte detta mer.
Vad är det för fel?
Varför måste jusst jag få den här
migrän skiten...som om man inte redan
har fått nog med elände i livet.

Jag har tagit en tablett igen
å den börjar verka...
jag känner att jag domnar lite i mina armar.
Det sticker i näsan och jag får en allmän
sjukhetskänsla i kroppen.
Huvudvärken känns mindre men den finns kvar där
bakom å lurar.
Den planerar väl att komma tillbaka när
tabletten har slutat verka...

Har ringt doktorn.
De ska ringa upp.
Det måste väl finnas nån mer hjälp att få??
Jag får migrän minst en gång i månaden.
Varje gång sitter den i 3 dagar.
Det är långa dagar det kan jag lova....

4 Kommentarer

Postat av: N Erik den 2011-08-15 @ 19:31:38

Fy fan för 3 dagars migrän :(

Jag brukar ha det nån gång ibland men då bara en dag & jag som tycker det är jobbigt nog.

Hoppas doktorn har något vettigt att säga & krya på dej ....

Postat av: Sara den 2011-08-15 @ 20:13:34

Tack, hoppas jag med. Ska dit på onsdag.

Hoppas på mirakel medicin då..till framtida attacker.

Annars känns det rätt ok för tillfället...

Postat av: Britt Inger den 2011-08-16 @ 07:18:27

Sara gumman.... Inte lätt att bli drabbad så ofta av migrän. Pratade du nå´n gång med läkaren om att slippa karensen (minns du att vi pratade om det tidigare o att det finns så´n hjälp att få) ?

Det hjälper inte precis det onda, men kanske ekonomin....

Själv äter jag Metoprolol Actavis 50 mg varje dag(finns väl i olika styrkor) o den är bl a mot migränen. Nu har jag ju inte samma kraftiga migrän som du men istället synbortfall o molvärk.....

Hade Inderal tidigare men den bar med sig så mycket biverkningar som mardrömmar å så´nt....

Lycka till i morgon !! Kom nu ihåg att prata om båda delarna om du inte redan gjort det :)

Varma kramar till dig från mig :)

Postat av: Anonym den 2011-08-16 @ 15:35:28

Jag ska ta med mig utav det du skriver till doktorn.

Fick tid där i morgon.

Även det där vi pratade om (karensen) tänker jag ta med mig papper om. Vi får se vad som händer då.

Hoppas verkligen på hjälp.

Jusst nu känner jag mig bättre i huvudet.

Men jag är såå trött.

Kramar till dig gumman <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback