Senaste Inlägg

var till...

hälsocentralen idag
och vaccinerade oss för hepatit.
Ganska drygt var det för Mathilda har tydligen
blivit spruträdd, eller spruträdd
var nog fel ordval sputfobi kanske man skulle säga.
Hon, skrek hysteriskt å grinade, sparkades å
vi fick blåhålla henne stackarn.
Tyckte synd om henne samtidigt som jag blev irriterad.
När hon väl fick sprutan så gick
det på ett kick å hon lugnade ner sig fort.
skönt att det var gjort då.

Nästa dryga sak var att när jag skulle betala
så tänkte jag att jag skulle ta det på faktura,
men...
det gick tydligen inte när det gällde vacciner...
Så då stod jag där som ett fån å sa:
"ehh...ojdå...jag har liksom inga pengar nu"
lite smått tokpinsamt sådär...

men men, det gick bra hon litade på att
jag kommer in i morgon å betalar.
Nu måste jag verkligen INTE glömma det...

sov gott!




5 Kommentarer

Postat av: Sindo den 2010-02-24 @ 22:53:21

Du gjörde den rätta som mamma; vaccinera dina jänter.Håller med att betalningssättet var "konstig" men d är bara att ta en "pauuuus"i morgon och åka dit och betala de 1200 kr! Kram

Postat av: Britt Inger den 2010-02-25 @ 06:25:48

Glömma ?? Nänä... Det ska väl inte vara någon risk. Du har väl "påminnelser" i moblien :)Det där "extrena minnet" du vet ;)

Det får jag använda själv för säkerhet lite då o då.

Kram

Postat av: Britt Inger den 2010-02-25 @ 06:27:42

Lustigt det där med bokstäverna man ska skriva nu för tiden... du behöver tydligen inte stava som det står. Lite "felstavning" verkar gå bra :)

Postat av: Sara den 2010-02-25 @ 08:36:31

jaa Brittan, men lite felstavning då å då gör väl inget heller ;) lite charmigt tycker jag ;)

Glömsk är väl förnamnet på mig det haha, ja jag antar att mitt huvud är fullproppad skratt...



Sindo, det var värt pengarna för att åka.

Vill juh inte bli smittad, å jag skulle bli så ledsen om mina små änglar skulle bli det.

Mathilda stoppar fortfarande allt i munnen. Men man blir juh smittad via maten å drycken i så fall så vem som helst kan juh få det.

Men inte vi nu då hoppas jag när vi är vaccinerade ;)

kramar

Postat av: falle den 2010-02-25 @ 14:41:11

billigt o leva tydligen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback