Senaste Inlägg

migrän...

hatar migrän, hatar det såå mycket!!
Vettifan om jag inte hatar det mer än magsjuka,
jag har inte bestämt mig.
När man har migrän mår man både illa, spyr och har huvudvärk
samtidigt. Sen ska man vara happy om man ser nåt annat än blixtrar och
en masssa konstiga mönster om man orkar vara vaken.
 Mitt brukar hålla i sig i 2 och en halv dag.
Nästan exakt, så förhoppningsvis i morgon lagomt
tills jag ska börja jobba kl 15 så kanske det är över...
Tills dess e det inget som hjälper.
Inget som kan underlätta den förbaskade huvudvärken som
gnol å moler i huvve,alltid på samma sida.
Tabletter?
Ja visst, om man har en himla tur och hinner känna efter innan
huvudvärken kommer att nu e det nåt slögt som kommer hända...
så kanske man har turen att lyckas stoppa skiten.
Men vaknar med det så e det kört och försent för längesen.
Sen e det bara att häla ut och hoppas att det ska bli bättre...


Vad himla skoj jag har haft det på min lediga dag... :(

Det enda som e bra med migrän e att det inte smittar.
Nu ska jag försöka få Nathalie att sluta öva på blockflöjten.
Its killing me...

puss


6 Kommentarer

Postat av: Carina den 2008-10-09 @ 19:28:04
http://www.123minsida.se/Carina75

Hejsan!

Ja, migrän är absolut det värsta jag vet. Jag tycker nog att det är värre än magsjuka. Tråkigt att du oxå lider av det. Jag kan ju inte heller ta tabletter så migränen brytit ut eftersom jag kräks, men har Imigrasprutor. De är ganska dyra men de får bort det värsta så man slutar kräkas och kan vara uppe. Jätteskönt. Du skulle kanske prova dem. Prata med din läkare.

Hoppas du blir piggare snart.

Postat av: Sara den 2008-10-09 @ 22:14:26

Jaa jusst ja den där medicinen har jag hört talas om. Ska höra med läkaren då. Tack för tipset:)

Postat av: Nettan den 2008-10-09 @ 23:37:05
http://nettis73.blogg.se/

Imigran finns som nässprej åxå, det kanske vore värt att testa, den är nog receptbelagd, så du måste nog till en läkare. Fyyy, va hemskt med sån migrån, min gick över när jag blev gravid?!...konstigt...

Kram, kram

Postat av: Micke den 2008-10-09 @ 23:56:42

Du borde testa samma som jag då..hade juh jämnt migrän när jag va ledig förr men har de aldrig nu :) hoppas du blir bättre snart kramar

Postat av: Sara den 2008-10-10 @ 08:38:20

ja, jag vill testa allt som går...

Tycker juh att nåt borde hjälpa när man redan fått migränen. Vanliga piller hjälps juh inte. Treo kan möjligen lindra något men bara lite och magen mår bara mer illa:(

Jag ska ta mig iväg till någon doktor.

Höll på tuppa av igår inne på affären, hade ingen ork att gå ut men blev tvungen jag hade juh ingen frukost till barnen. Som tur var så var jag bland de sista där inne.Har juh så lågt blodtryck också.

Känns något bättre nu men jag e inte bra :(



puss o kram

Postat av: Ragnvi den 2008-10-10 @ 11:29:04
http://rankans.blogg.se/

Men hallå! Hoppas du orkar ringa o beställa tid hos nån läkare! Lågt blodtryck, migrän, jobbar jämt!!

Nån hjälp borde du kunna få! Tycker så synd om dig!



Så fint du gjort i din hall! En väninna till mig har också köpt en jättestor spegel o satt upp mitt på fondväggen i vardagsrummet - blev också jättefint! Själv undviker jag speglar, hi, hi!



Hoppas du kryar på dig och vore jag som du skulle jag sjukskriva mig! Lättare sagt än gjort, jag vet...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback