Senaste Inlägg

liten tid


med mia änglar.
Jag börjar nästan gråta varje gång jag tänker på det...
Ja, som ni vet så e jag och barnens far separerade.
Och vi har barnen varannan vecka.
Då jag har barnen hemma så jobbar jag
enbart dagar.
Jag har juh sån tur att jag kan lägga schema själv.
Men...
hur mycket tid får jag över till mina små?
Jag jobbar oftast till fyra.
Börjar sju eller lite tidigare...
Hämtar barnen kl 16.30 på fritids.
Kommer hem och lagar mat...
 Efter vi ätit och diskat är klockan nästan 17.30.
Kl 19 ska Mathilda sova!!
Hur lång tid har jag hunnit fått med henne??
jo, 1,5 h !!!
Jag e ledig en dag i veckan och då hämtar jag barnen
när skolan e slut kl 13.15.
 så förutom på helgen
så hinner jag umgås med min minsta dotter i 10 h och 15 min!
Är det inte tragiskt?
Fredagen räknas juh inte för då lämnar jag dem på morgonen
och Henrik hämtar dem.
Hela den dagen försvinner liksom...
 Funderade på om man kanske kunde jobba lite mindre på nå vis...
85 eller 75 % kanske.
Men hur ska man få råd att leva??

puss

7 Kommentarer

Postat av: Ragnvi den 2008-10-21 @ 19:56:13
http://rankans.blogg.se/

Hej på dig! Minns hur det var....sätt dig ner o räkna på det, men....antar att hyran äter upp för mycket!

Postat av: Sara den 2008-10-21 @ 21:01:16

ja det e juh det som e det värsta:(

Postat av: Britt Inger den 2008-10-21 @ 21:52:32

Ja, det låter inte mycket ... Men det kan bli fina timmar ändå:)

Passa på att ta vara på dem på bästa vis.

Sånt där som går att göra något senare kanske du kan fixa på den veckan du inte har dem ? Eller gör saker o ting som "måste" göras i hemmet tillsammans med dem .....

Jag förstår hur du känner det, tyvärr är det ju ekonomin som styr så mycket för de allra flesta. Nog önskar man som mamma att man kunde få mera tid med barnen !! Verkligen !!

Men som sagt... du/ni får förgylla timmarna som ni har på bästa sätt...

Kramar till alla från eran Britt Inger

Postat av: Lisa den 2008-10-22 @ 12:48:08
http://lisaivarssons.blogg.se/

Men åhh va jag känner igen mej!

Jag jobbar ju oxå till 16 varje dag och till 17 på onsdagar. Man kommer hem, äter, donar i köket och som du säger, sen är de inte mycket tid kvar.. Varannan kväll ska de badas oxå och då måste man börja med det strax efter 18 för att dom ska bli klara till 19 när de är läggdags.

Igår fick Hugo till och med lägga sej ännu tidigare, 18.15 stoppade jag han i säng! Men de va ett måste, ändå fick jag knappt liv i han imorse kl 6.30. Skolan tar mycket på dom små!!



Du kan inte jobba mer den vecka du inte har barnen då så det ändå jämnar ut sej över månaden? Du har ju fördelen att kunna styra det lite så..

Postat av: Sara den 2008-10-22 @ 20:17:26

Ja man får försöka ta vara på tiden på bästa sätt.

Jo iden låter bra att jobba mer när man inte har dem. Men det känns som om jag gör det redan.Oftast ser en "barnfri" vecka ut att jag jobbar lör, sön, mån, ev ledig tis och sen jobba ons, tors, fre. Och då får jag hem dem igen.

Jag e oftast bara ledig en dag i veckan och det e en ledighet man behöver.

Kram

Postat av: Tessan den 2008-10-22 @ 21:39:49
http://tessan79.blogg.se/

usch va ja känner igen mig gumman...jobbar precis som du och bara ledig en dag i veckan:( Iofs har ja Moa hela tiden men ja träffar henne himla lite ändå..är hemskt att pengarna ska få styra så man inte kan få vara med sina barn så mycket som man skulle vilja.. puss å kram

Postat av: Sara den 2008-10-22 @ 21:42:00

jaa visst e det...

Om man endå var oberoende av pengar...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback