Senaste Inlägg

oh vad jobbigt...

Varför måste allt krångla bara för att en grej gör det?

Bilfan kokar hela tiden...fast det e vatten i den.
Min gamla telefon funkar inte heller lika som min nya...
Och ja...kamerna låter som en skrattmås...
Det e sant( fråga Brittan )

Inte nog med det...

I morse när jag skulle brygga kaffe upptäckte jag att strömkabeln
till den var borta med!
Fan vad sjukt...

Jag jobbade mellan 6.45 - 16  efter det åkte jag till elgiganten
för jag måste juh köpa en ny ström kabel till tv:n.
Så jag gjorde det innan jag drog till Rengsjö.
Det värsta var att jag kom till Rengsjö lite för sent så min bror
 hade hunnit iväg på möte.
Han skulle byta mina däck var det meningen...
Grejen e den att bilen kokade på vägen dit så när jag kom fram och
stängde av bilen så drog fläkten igång...
Och vad hände då??
Jo...
Bilfan startade inte!
Jag hade sån tur att Åsa och Viktor var hemma så Åsa fick hjälpa till med
startkablar! Tack såå mycket för det! :D
Det börjar kännas som om gamla silver saaben har gjort sitt...
Jag får nog ta ett lån och köpa mig nåt bättre...

Efter det åkte jag en sväng till Brittan.
Och vad glad jag blev över att du lånade ut din mammas
kaffebryggare åt mig!
I morgon blir det kaffe:P

Jag åkte in i Rengsjö för jag måste juh tanka...
Klockan var rätt mycket, men jag chansade att Anna kanske var vaken...
Det var hon, men hon var inte hemma ;)

Då drog jag mig till mammas graven en sväng...
Oh, mammsen! Vad jag saknar dig!
Jag grät som vanligt...

Jag hade tänkt att jag skulle hinna åka till Tessan med...
Men eftersom bilen kokade igen på vägen hem så törsa jag inte.

När jag kom hem så tänkte jag att jag skulle prova min nya kabel till tv:n.
Och jaa, vad säger man?
Han hade liksom förstört hela uttaget,
skruvat upp det och klippt ström trådarna inuti.
Man slutas aldrig förvånas...

Nä nu måste jag sova, jag e helt slut efter denna dag!

natti!











6 Kommentarer

Postat av: Britt Inger den 2008-05-13 @ 07:23:14

Lilla gumman, jag vet inte vad jag ska skriva ??
Om du vore här nu skulle jag ta dig i famnen !!
Du ska se att det blir bra det här också men det är som du säger... Man får aldrig sluta förvånas !!
Men varför ska så mycket krångla samtidigt ?
Ja, att mycket av alltihopa gör det vet vi ju anledningen till.....
Vi hörs och får prata om bilen..... varför den gör som den gör... Alf funderade i går kväll, är det nått med termostaten ?? Försök ändå njuta av den lediga dagen. Vi hörs, kram

Postat av: Tessan den 2008-05-13 @ 09:24:43
http://tessan79.blogg.se

usch..jag lider me dig gumzan...vissa dagar ska man inte ens kliva upp, allt bara blir fel! Å hur en människa kan bete sig som David gjort bara för att förhållandet tagit slut har ja väldigt svårt att förstå...
Kram på dig!

Postat av: Sara den 2008-05-13 @ 10:44:09

Tack underbara för ert stöd!

Postat av: Ragnvi den 2008-05-13 @ 12:04:56
http://Rankans.blogg.se

Hej Sara! Snälla, måste du åka i bilen mer?!
Funkade den innan kärleken dog?!
Fan, man undrar ju....håller tummarna för dig att det löser sig fort nog!

Postat av: Lisa den 2008-05-13 @ 17:12:28

Åhh gumman!!
Du borde få leva utan alla dessa motgångar i livet hela tiden! Jag tänker på dej...
Herregud va lågt av David att betè sej som han har gjort! Jag trodde verkligen inte att han skulle sjunka så lågt. Tack och hej för att jag fått bo här gratis!
Usch, jag vet inte vad jag ska säga.. Svin!!

Att ta ett lån och köpa en bra bil tycker jag låter väldans klokt. Du har kanske haft nog med skrutthögar nu;)

Kram!!!

Postat av: Anonym den 2008-05-16 @ 19:40:29
http://jogu97b.blogspot.com/

hehe a vad ska man säga om dig sara hehe du är super skön hehe jag hade så roligt åt det ja läste wow hur kul som helst kramizzzzzzzzz


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback