Senaste Inlägg

Man börjar fundera...

Har jobbat hela dagen idag, först 7 - 15 sen 16 - 21.
Sitter mycket hos en väldigt speciell person när jag jobbar
som jag inte kan låta bli att tycka om ;)
Och när man sitter där börjar man fundera över livet och jaa...

Sitter nu här, med gubben
jag håller så mycket av.
Hans levnads år är många,
men än har han humorn kvar.

Minnet kanske sviker,
men vad gör väl det?
Han e goare än de flesta män  jag känner,
bara så ni vet ;)

Han trodde jag var sjutton,
men jag sa att jag var trettio år.
Då skrattade han och sa vad bra.
Jag fyllde 35 igår!

Hur gammal han är kanske
ni vill veta nu...?
Han tyckte vi skulle gå på dans,
men jag sa att vi får ta det lugnt.
Du är juh ändå 97!

han sa: Jag kanske är lite sned,
men vad gör det, så länge benen e med?
Då tog vi några steg där vi stod.
Han sken upp och log :)

Han sa: Du är så go du e så rar,
stannar du kvar?
Jag sa: Nej, inte idag men i morgon e jag tillbaka.
men idag visste han inte vem jag var...

Det finns inget i morgon, inget igår...
Men det e så skönt att se hur bra han mår.
När man tänker efter får man nästan ont i magen...
Önskar man kunde göra mer som han ibland,
bara leva för dagen!






5 Kommentarer

Postat av: Brittan den 2008-07-02 @ 23:06:44

Fortsätt så Sara... Den var faktiskt rörande o tänkvärd.

Kramizzar

Postat av: Ragnvi den 2008-07-03 @ 07:12:53
http://rankans.blogg.se/

En liten ängel är du!!

Postat av: Tessan den 2008-07-03 @ 15:31:36

men va bra skrivet gumman:) de är ju precis så de är när man jobbar me dementa, jobbigt men ändå e dom som goa:)

Postat av: Anna den 2008-07-03 @ 16:59:33

Vad duktig du är och skriva..

Det är så lätt att skjuta saker framför sig istället för att leva här och nu...

Verkligen nått att tänka på..

Man måste ta tillvara på livet och leva fullt ut hela tiden...

Puss på dej gumman =)

Postat av: Sara den 2008-07-04 @ 08:25:01

Puss på er!:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback